Vandring mandag den 24. april

Vandring fra Østby til Skovbroen til Ekilsø ad østskovens anemoneomkransede stier. Med bagdelen i vandskorpen sejlede vi til Eskilsø. øen er et naturreservat, et fortryllende sted med fantastisk fugleliv. Vi så ruinen af klosterkirken og mærkede på egen krop, hvorfor tre af de franske munke hurtigt stak hjem igen til Frankrig. Og hvorfor abbed Vilhelm og hans munke endte med at flytte til Æbelholt i stedet. Meget køligt og blæsende! I regn og modvind gik det den sidste del af turen op ad bakke til Selsø kirke. Udsigt og beliggenhed gør Tjæreby kirke rangen stridig, som en af Danmars smukkest beliggende kirker. Desværre var kirken lukket, oven i købet med ekstra gitterport og hængelås. Men solen kom frem til sidst, mens vi sang “Må din vej gå dig i møde” og nød udsigten. (artiklen er taget fra facebook)